Διαχείριση Θυμού

Ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό ανθρώπινο συναίσθημα. Εμφανίζεται συνήθως όταν νιώθουμε πιεσμένοι, αγχωμένοι, λυπημένοι, αδικημένοι ή ότι απειλούμαστε. Υπάρχουν φορές που ο θυμός είναι τόσο εκρηκτικός και μόνιμος που επηρεάζει αρνητικά και αυτόν που τον βιώνει άλλα και τους γύρω του.

Ακόμα και αν σε κάποιες περιπτώσεις που

  • θεωρούμε το θυμό μας φυσιολογικό

  • ακόμα και αν είμαστε εμφανώς θυμωμένοι θεωρούμε ότι οι γύρω μας είναι υπερευαίσθητοι

  • σκεφτόμαστε ότι ο θυμός μας είναι δικαιολογημένος

  • πιστεύουμε ότι δεν μπορούμε να εμπνεύσουμε σεβασμό με άλλο τρόπο

 

η αλήθεια είναι ότι τα αποτελέσματα του θυμού τείνουν να έχουν αρνητικό πρόσημο όσων αφορά στον τρόπο που μας αντιλαμβάνονται οι γύρω μας, στη δική μας καθαρότητα της σκέψης και στην επιτυχή έκβαση των θεμάτων που μας απασχολούν.

 

Επιπλέον ο θυμός επηρεάζει:

Τη σωματική υγεία: τα υψηλά επίπεδα έντασης και θυμού μπορεί μας κάνουν πιο επιρρεπής σε καρδιοαγγειακές παθήσεις, διαβήτη, εξασθενημένο ανοσοποιητικό, αϋπνία και υψηλή αρτηριακή πίεση

 

Την ψυχική υγεία: Ο χρόνιος θυμός απορροφά μεγάλη ποσότητα πνευματικής ενέργειας με αποτέλεσμα να θολώνει τη σκέψη και να επηρεάζει αρνητικά την ποιότητα της ζωής και την αίσθηση χαράς και ικανοποίησης. Επιπλέον, μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα επίπεδα άγχους, κατάθλιψη και άλλες συναισθηματικές δυσκολίες.

 

Την εργασία: Με το να είμαστε συνέχεια επικριτικοί και επιθετικοί αποξενώνει τους συνεργάτες και τους πελάτες μας με αποτέλεσμα να χάνουμε το σεβασμό τους.

 

Τις σχέσεις: Ο θυμός και οι εκρήξεις του, μπορούν να αφήσουν ανεξίτηλα σημάδια στους ανθρώπους που αγαπάμε. Τα επεισόδια θυμού δυσκολεύον την ανάπτυξη εμπιστοσύνης, την ουσιαστική επικοινωνία και την αίσθηση κοντινότητας-ιδιαίτερα όσων αφορά στα παιδιά.

 

Η θεραπευτική προσέγγιση του νιώθω προσφέρει

  • τη δυνατότητα να διερευνηθούν οι λόγοι που προκαλούν αυτό το συναίσθημα μέσα από ατομική ή και ομαδική ψυχοθεραπεία

  • την εκμάθηση τεχνικών που βοηθούν στην τιθάσευση των εκρήξεις και των επεισοδίων θυμού

  • συναισθηματική υποστήριξη

  • τη διαμόρφωση προγράμματος σωματικής εκτόνωσης από αθλητικό σύμβουλο

  • συμβουλές διατροφής για μείωση του αισθήματος έντασης και τη συναισθηματική ισορροπία