• Amalia Louizou

Σωστή διατροφή το Φθινόπωρο : Θωρακίστε την άμυνα του οργανισμού σας για τα κρύα που έρχονται


Η διατροφή μας το Φθινόπωρο είναι ιδιαίτερα σημαντική, τόσο για την αποκατάσταση του οργανισμού μας μετά το καλοκαίρι, όσο και για την θωράκισή του ενόψει του Χειμώνα.

Ο χειμώνας λοιπόν , είναι ‘ο καιρός’ που πρέπει να διαφυλάξουμε την υγεία μας από ασθένειες όπως γρίπη και διάφορες ιώσεις, ενισχύοντας τη φυσική άμυνα του οργανισμού μας. Σημαντικό ρόλο στην άμυνα του οργανισμού παίζουν τα λευκά αιμοσφαίρια και ορισμένες ουσίες των τροφών που είναι απαραίτητες για τις λειτουργίες που συνδέονται με αυτά. Για παράδειγμα, τα αντιοξειδωτικά - οι βιταμίνες A, C, E και ο Ψευδάργυρος δεσμεύουν τις ελεύθερες ρίζες που εισέρχονται στον οργανισμό ή παράγονται σε αυτόν, κάνοντας τα κύτταρα πιο ευάλωτα σε λοιμώξεις και ιώσεις.


Συγκεκριμένα οι αντιοξειδωτικές ουσίες που ενισχύουν το ανοσοποιητικό είναι:


  • Βιταμίνη Α (Β-καροτένιο) : συντελεί στην ενδυνάμωση του ανοσοποιητικού μέσω της αύξησης της δραστικότητας των προστατευτικών κυττάρων, ο ρόλος των οποίων έγκειται στην καταστροφή των μολυσμένων από ιούς κυττάρων. Κυριότερες διατροφικές του πηγές είναι: τα καρότα καθώς και τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (σπανάκι, μαρούλι, μπρόκολο και ποικίλα χόρτα).

  • Βιταμίνη C: Συμβάλλει στην αύξηση της παραγωγής λευκοκυττάρων και αντισωμάτων (πρωτεΐνες οι οποίες αναστέλλουν τον πολλαπλασιασμό των ιών). Κυριότερες φθινοπωρινές πηγές βιταμίνης C αποτελούν τα εσπεριδοειδή, το ακτινίδιο, το λάχανο, ο μαϊντανός, το κουνουπίδι και το μπρόκολο.

  • Βιταμίνη Ε: Συντελεί στην παραγωγή κυττάρων με ουσιαστικό ρόλο σε ειδικούς αμυντικούς μηχανισμούς του οργανισμού. Πολύ καλές πηγές βιταμίνης Ε αποτελούν το ελαιόλαδο, τα θαλασσινά (όπως οι γαρίδες), οι ξηροί καρποί.

  • Ψευδάργυρος: Βοηθάει στην αποκατάσταση των πληγών και συνεργεί στην φυσιολογική ανάπτυξη του ανθρώπου. Τρόφιμα πλούσια σε ψευδάργυρο είναι: οστρακοειδή, μοσχάρι, πουλερικά, φασόλια, καρύδια.


Εμπλουτίστε τη διατροφή σας με φρούτα και λαχανικά εποχής


Συνοδεύστε πάντα τα κυρίως γεύματά σας με μια σαλάτα. Λαχανικά όπως το μπρόκολο, τα καρότα και το σπανάκι αποτελούν καλές πηγές βιταμίνης Α και C, που ενδυναμώνουν το ανοσοποιητικό.

Μπορείτε να εμπλουτίστε τη σαλάτα σας προσθέτοντας λίγο ελαιόλαδο, τρόφιμο που αποτελεί καλή πηγή βιταμίνης Ε. Η βιταμίνη Ε έχει ισχυρή αντιοξειδωτική δράση.

Φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά: αχλάδι, μήλο, πορτοκάλι, σταφύλι, λάχανο, κουνουπίδι, παντζάρια, σπανάκι, μπρόκολο, σέλινο, ακτινίδιο.


Μαρία Σκούρα

Διατροφολόγος

106 προβολές