Πως να θέσουμε τους στόχους μας για τη Νέα Χρονιά


H Πρωτοχρονιά σηματοδοτεί ένα νέο ξεκίνημα και είναι πάντοτε μια ευκαιρία για να κάνουμε απολογισμούς και να αποφασίσουμε τι θέλουμε να πετύχουμε. Η θέσπιση στόχων μας βοηθάει να εξελιχθούμε και ξυπνάει μέσα μας την αίσθηση ελπίδας. Η αίσθηση ελπίδας αποτελεί σημαντικό σύμμαχο της καλής μας διάθεσης καθώς δίνει νόημα στη ζωή και στις προσπάθειες μας .

Για να μπορέσουμε να θέσουμε νέους στόχους οφείλουμε πρώτα να αναρωτηθούμε που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στη ζωή μας, πως έχουν εξελιχθεί οι στόχοι που είχαμε θέσει μέχρι τώρα και αν προηγούμενοι στόχοι που είχαμε βάλει εξακολουθούν να εξυπηρετούν την εξέλιξη μας. Πιθανόν να πρέπει να κάνουμε καλύτερη κατανομή του χρόνου μας έτσι ώστε να αισθανόμαστε μεγαλύτερη πληρότητα. Το να γνωρίζουμε που βρισκόμαστε αυτή τη στιγμή στη ζωή μας, μας βοηθάει να ξεκαθαρίσουμε που θέλουμε να φτάσουμε, και να ανακαλύψουμε τρόπους για να το πετύχουμε.


Κάποιοι από τους στόχους μας θα είναι στόχοι που ήδη είχαμε βάλει στο παρελθόν αλλά δεν έχουμε κατακτήσει ακόμα και που συνεχίζουν να εξυπηρετούν το τι αναζητάμε στη ζωή μας. Όσων αφορά τους νέους στόχους που θα θέσουμε, θα μας βοηθήσει το να χωρίσουμε τους τομείς στους οποίους επιθυμούμε να εξελιχθούμε.


Ένας σημαντικός τομέας είναι η σχέση μας με τον εαυτό μας, δηλαδή πως θέλουμε να είμαστε σαν άνθρωποι απέναντι στον ίδιο μας τον εαυτό. Για να το πετύχουμε αυτό θα μας βοηθήσει να αναρωτηθούμε αν οι μέχρι τώρα επιλογές μας σέβονται αυτό που θέλουμε να πρεσβεύουμε. Για παράδειγμα μπορεί να θέλουμε να είμαστε πιο χαρούμενοι ή πιο ξεκούραστοι ή πιο ήρεμοι. Με βάση το πως επιθυμούμε να είμαστε θα μπορούμε να σκεφτούμε με ποιους τρόπους να το πετύχουμε αυτό. Αν για παράδειγμα θέλουμε να είμαστε πιο χαρούμενοι θα πρέπει να αναλογιστούμε τα πράγματα που μας κάνουν χαρούμενους επενδύσουμε περισσότερο χρόνο σε αυτά. Μπορεί να είναι ο χρόνος που περνάμε με φίλους, ή ο χρόνος που επενδύουμε σε κάποιο χόμπι.


Ένας δεύτερος σημαντικός παράγοντας είναι η υγεία μας. Αυτός αφορά και στη σωματική και την ψυχική μας υγεία. Η σωματική μας υγεία περιλαμβάνει το πώς φροντίζουμε το σώμα μας και από ιατρικής άλλα και από πρακτικής πλευράς. Αν για παράδειγμα έχουμε κάποιο θέμα υγείας που έχουμε αμελήσει, είναι σημαντικό να προγραμματίσουμε να το φροντίσουμε. Επιπλέον, αν δεν είμαστε ευχαριστημένοι με την εικόνα του σώματος μας μπορούμε να επιλέξουμε να την αλλάξουμε αλλάζοντας τις διατροφικές μας συνήθειες και εντάσσοντας τη σωματική άσκηση που μας ευχαριστεί. Αν νοιώθουμε συνέχεια κουρασμένοι, πως θα μπορούσαμε να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε έτσι ώστε βρούμε χρόνο για δραστηριότητες που μας ξεκουράζουν.


Ο επόμενος σημαντικός τομέας είναι το πώς είμαστε στην κοινωνική μας ζωή καθώς οι άνθρωποι που μας απαρτίζουν παίζουν σημαντικό ρόλο στην αίσθηση χαράς αλλά και ασφάλειας που είναι και τα δύο πολύ σημαντικά στο να έχουμε μια καλή ποιότητα ζωής. Η κοινωνική μας ζωή αφορά και στο πως είμαστε εμείς απέναντι στους ανθρώπους που μας περιβάλλουν αλλά και τι εισπράττουμε από τις σχέσεις μας. Για παράδειγμα αν δεν αισθανόμαστε καλά από τις σχέσεις μας με την οικογένεια μας είναι σημαντικό να καταλάβουμε τι στέκεται εμπόδιο και να προσπαθούμε να το επικοινωνήσουμε με διάλογο ή γράφοντας ένα γράμμα, σε μια απόπειρα να βελτιώσουμε την κατάσταση. Το ίδιο θα μπορούσαμε να κάνουμε και με τους φίλους μας. Αν πάλι νιώθουμε μοναξιά μπορούμε να εντάξουμε στο πρόγραμμα μας δραστηριότητες μέσα από τις οποίες θα γνωρίσουμε κόσμο που έχει κοινά ενδιαφέροντα με εμάς.


Άλλος ένας πολύ σημαντικός τομέας είναι ο εργασιακός. Στον εργασιακό τομέα αξίζει να αναρωτηθούμε πρωταρχικά σε ποιο βαθμό η δουλειά μας ικανοποιεί το να μπορούμε να ανταπεξέλθουμε στις οικονομικές μας υποχρεώσεις και στη συνέχεια αν μας γεμίζει και σαν δραστηριότητα και σαν περιβάλλον εργασίας. Αν για παράδειγμα θεωρούμε ότι οι χρηματικές μας απολαβές είναι μικρές και σχέση με την ποιότητα της εργασίας μας είναι σημαντικό να διεκδικήσουμε αυτό που αξίζουμε ή να ερευνήσουμε την αγορά εργασίας για κάτι καλύτερο. Αν οι σχέσεις με τους συναδέλφους μας είναι αντικείμενο προβληματισμού, θα πρέπει να σκεφτούμε αν υπάρχει τρόπος να τις βελτιώσουμε ή πως μπορούμε να το διαχειριστούμε έτσι ώστε να μην μας επιβαρύνει.


Τέλος, πρέπει να αναλογιστούμε τι θέλουμε να αποκτήσουμε είτε αυτό αφορά σε υλικά πράγματα είτε ενδιαφέροντα. Σίγουρα, κυρίως για τα υλικά, είναι πολλά αυτά που θέλουμε να αποκτήσουμε καθώς ζούμε σε μία εποχή που η προσφορά είναι μεγάλη. Για να αποφύγουμε την υπερβολή θα μας βοηθούσε να αναλογιστούμε τι θα προσφέρουν στην ποιότητα της ζωής μας αυτά που επιθυμούμε να αποκτήσουμε. Με αυτή τη μέθοδο θα μπορέσουμε να διαχωρίσουμε ότι μας είναι απολύτως απαραίτητο από ότι δεν μας είναι απόλυτα απαραίτητο και να δημιουργήσουμε μια λίστα προτεραιοτήτων. Η απόκτηση ενδιαφερόντων σχετίζεται με την προσωπική μας εξέλιξη και αφορά σε ικανότητες που είτε θέλουμε να αποκτήσουμε είτε να εξελίξουμε, είτε ενδιαφέροντα που θα κάνουμε γιατί μας ευχαριστούν. Αυτά μπορεί να είναι η εκμάθηση μιας ξένης γλώσσας, μια καλλιτεχνική δεξιότητα όπως μουσική, χορός ή θέατρο ή μια αθλητική δραστηριότητα. Σίγουρα, θα μας άρεσε να κάνουμε πολλά και διαφορετικά πράγματα, για αυτό και είναι σημαντικό να αναλογιστούμε τα χρήματα και το χρόνο που θέλουμε και μπορούμε να διαθέσουμε προτού καταλήξουμε.


Αφού επιλέξουμε αυτά που θέλουμε να καταφέρουμε, να κατακτήσουμε και να αποκτήσουμε και ετοιμάσουμε μια λίστα ή ένα πίνακα επιθυμιών, μπορούμε να ετοιμάσουμε και ένα σχέδιο δράσης με τα βήματα που χρειάζεται να ακολουθήσουμε για να πετύχουμε τους στόχους και τις επιθυμίες μας. Το σχέδιο δράσης είναι εξίσου σημαντικό με τους στόχους γιατί χωρίς οργάνωση και χωρίς διαχωρισμό των βημάτων είναι πιθανό να μην καταφέρουμε αυτά που θέλουμε και να καταλήξουμε να απογοητευτούμε. Επίσης, πρέπει να έχουμε πάντα στο μυαλό μας ότι οι στόχοι που εξαρτώνται από εξωγενείς παράγοντες και δεν είναι μόνο στο δικό μας χέρι, μπορεί να μην πραγματοποιηθούν, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι δεν αξίζει να προσπαθήσουμε έτσι ώστε να ξέρουμε ότι εμείς κάναμε ότι ήταν δυνατό από μεριάς μας.


Με το να αναλογιστούμε που είμαστε και τι θέλουμε να πετύχουμε, προσφέρουμε στον εαυτό μας το πιο πολύτιμο δώρο. Ξεκινήστε, λοιπόν, τη νέα σας χρονιά χωρίς μετάνοιες και απογοητεύσεις αλλά με ελπίδα και προσμονή για το μέλλον.

23 προβολές0 σχόλια