Οι γονείς που επιθυμούν να βελτιώσουν τη θέληση των παιδιών για να ολοκληρώνουν τις σχολικές εργασίες, χρειάζεται να αλλάξουν πρώτα τη δική τους στάση και συμπεριφορά, όπως αναφέρει πρόσφατη πανεπιστημιακή έρευνα.
Η σχετική έρευνα, υπέδειξε, πως αν οι γονείς υιοθετήσουν μια πιο θετική και υποστηρικτική στάση, αν εξηγήσουν στα παιδιά την ουσιαστική αξία της γνώσης σαν κίνητρο και σταματήσουν να εστιάζουν απλά στην ολοκλήρωση των εργασιών ή στην κατάκτηση ενός υψηλού βαθμού, τότε και η στάση και η κινητοποίηση των παιδιών βελτιώνονται. Οι γιατροί που πραγματοποίησαν την έρευνα, συνιστούν στους γονείς να δώσουν στα παιδιά τη δυνατότητα κάποιον επιλογών όσων αφορά το πότε και το που θα κάνουν τις σχολικές τους εργασίες. Με αυτόν τον τρόπο οι γονείς μπορούν να βελτιώσουν το αίσθημα το παιδιών ότι είναι ικανά με το να τους επιτρέπουν να διαμορφώσουν τη δομή των έργων τους.
Επιπλέον, οι μέθοδοι που χρησιμοποιούν οι περισσότεροι γονείς μέχρι σήμερα για να αναγκάσουν τα παιδιά να διαβάσουν, μεταδίδουν στα παιδιά την αίσθηση ότι δεν θα τα αγαπούν αν δεν διαβάσουν ή αν δεν πάρουν καλούς βαθμούς. Αυτή η μέθοδος όμως, δε μαθαίνει στα παιδιά να αγαπούν τη γνώση αλλά να κάνουν κάτι αναγκαστικά για να μην χάσουν την αγάπη και την αποδοχή των γονέων τους. Ως εκ τούτου, θεωρείτε σημαντικό από τους γονείς να δείξουν στα παιδιά ότι τα αγαπούν και τα θαυμάζουν ανεξαρτήτως του πόσο επιτυχημένα είναι στη γλώσσα ή τα μαθηματικά. Με αυτόν τον τρόπο το άγχος των παιδιών μειώνετε και μπορούν να μάθουν να αγαπούν τα μαθήματα για την ουσιαστική γνώση που τους προσφέρουν.
Μια πολύ αποδοτική μέθοδος που βοηθάει τους γονείς να αντιληφθούν πιθανά λάθη, προτού προσπαθήσουν να «μάθουν» ή να «αλλάξουν» το παιδί τους, είναι να αναρωτηθούν ποια είναι τα δικά τους κίνητρα για την καλή επίδοση των παιδιών, πως είναι η στάση τους και πως την αντιλαμβάνεται το παιδί τους και τι ικανότητες μεταδίδουν οι ίδιοι στο παιδί για να μπορέσει να πετύχει τους στόχους του. Με αυτόν τον τρόπο θα μπορέσουν να βελτιώσουν σημαντικά τις μεθόδους που χρησιμοποιούν για να δώσουν αποδοτικά κίνητρα στα παιδιά.
Επίσης, τα σχολεία και τα φροντιστήρια που προσπαθούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αποκτήσουν κίνητρα για γνώση δεν πρέπει να ξεχνούν πόσο σημαντικό είναι να επιμορφώνουν και τους γονείς και να τους δίνουν συμβουλές για το πως να βοηθούν και οι ίδιοι τα παιδιά τους.
Τις περισσότερες φορές τείνουμε να συσχετίσουμε τα μαθήματα και το διάβασμα με το σχολείο, δεν πρέπει, όμως, να ξεχνάμε ότι οι σχολικές εργασίες ολοκληρώνονται στο σπίτι, άρα, το οικογενειακό περιβάλλον είναι εξίσου σημαντικό με το σχολείο.
Comentários