Πως η διαμόρφωση χαρακτήρα βελτιώνει την ποιότητα της εκπάιδευσης

Έρευνα που πραγματοποιήθηκε σε 20 δημοτικά σχολεία της Χαβάης, βρήκε ότι η πραγματοποίηση ενός προγράμματος που χτίζει δεξιότητες κοινωνικοποίησης, συναισθήματος και χαρακτήρα είχε ως αποτέλεσμα τη σημαντική βελτίωση στην ποιότητα της εκπαίδευσης.

Το εν λόγω πρόγραμμα, το οποίο εστίαζε σε δραστηριότητες που χτίζουν χαρακτήρα, δεν χρειαζόταν πάνω από μια ώρα ανά εβδομάδα πέραν της παραδοσιακής εκπαίδευσης και οδήγησε σε λιγότερες αποβολές, λιγότερες απουσίες και καλύτερη απόδοση στα τεστ μαθηματικών και ανάγνωσης, όπως εξηγούν οι ερευνητές.

Μια νέα έρευνα από το Πανεπιστήμιο του Όρεγκον των Ηνωμένων Πολιτειών, βρήκε ότι οι δάσκαλοι πιστεύουν ότι αυτή τη προσέγγιση βελτιώνει την συνολική σχολική ποιότητα κατά 21 τις εκατό, με γονείς και μαθητές να συμφωνούν σε λίγο μικρότερο ποσοστό.

«Η βελτίωση των δεξιοτήτων κοινωνικοποίησης και χαρακτήρα αφήνει στους δασκάλους περισσότερο χρόνο για να διδάξουν και στους μαθητές να μάθουν και να είναι περισσότερο κινητοποιημένοι» εξηγεί ο Μραϊαν Φλέϊ, καθηγητής στη Σχολή Κοινωνικών και Συμπεριφοριστικών Επιστημών. «Αυτό που ανακαλύπτουμε τώρα είναι ότι μπορούμε να αντιμετωπίσουμε προβληματισμούς που υπάρχουν στα σχολεία με το να εστιάζουμε περισσότερο στο θέμα του χαρακτήρα μέσα στις τάξεις. Για παράδειγμα ένα μάθημα που θα μπορούσε να υπάρχει στην τρίτη τάξη του δημοτικού, θα μπορούσε να είναι μάθημα που να βοηθάει τα παιδιά να καταλάβουν πως νιώθουν οι άλλοι άνθρωποι, να μάθουν για την εν συναίσθηση. Αυτό μπορεί να ακούγετε απλό, αλλά στα πλαίσια της εκπαιδευτικής απόδοσης είναι σημαντικό»

Αυτές οι έννοιες δεν είναι καινούριες, είναι έννοιες που πάντα ήταν υπό συζήτηση μέσα στο περιβάλλον της οικογένειας, της εκκλησίας και των κοινωνικών ομάδων.

Παλαιότερες μέθοδοι που είχαν σαν στόχο να περιορίσουν τη χρήση ουσιών, τη βίαιη συμπεριφορά και άλλα προβλήματα έχουν δείξει μικρή αποτελεσματικότητα, όπως εξηγούν οι ερευνητές, αυτό οφείλετε εν μέρει στο ότι αυτές οι μέθοδοι δεν απευθύνονται σε βασικά ζητήματα όπως η αίσθηση που έχουν οι μαθητές για τον εαυτό τους και την κοινωνικότητα τους.

Αυτή η νέα τάση, που ονομάζεται ανάπτυξη κοινωνικότητας συναισθημάτων και προσωπικότητας, εμπεριέχει εκπαίδευση δασκάλων και επιτελείου, συμμετοχή γονέων και κοινότητας και συνεχόμενη θετική επανατροφοδότηση. Τα μαθήματα περιλαμβάνουν θέματα που σχετίζονται με την αντίληψη εαυτού, νοητικές και σωματικές δράσεις, υπεύθυνη διαχείριση εαυτού, συσχέτιση με τους άλλους, ειλικρίνεια και αυτό-βελτίωση.

Τα αποτελέσματα έχουν υπάρξει εντυπωσιακά. Οι έρευνες έχουν δείξει 72% μείωση στις αποβολές, 15% μείωση στις απουσίες και πολύ καλύτερα αποτελέσματα στα τεστ μαθηματικών και ανάγνωσης. Τα αποτελέσματα των εθνικών τεστ έδειξαν βελτίωση των μαθητών που παρακολούθησαν αυτό το πρόγραμμα ύψους 9%.

Αυτά τα ευρήματα υποδεικνύουν ότι τα σχολεία θα πρέπει να λάβουν υπ όψιν τακτικές και χρηματοδότηση έτσι ώστε να προωθήσουν τέτοιου τύπου προγράμματα, κοινωνικοποίησης και χαρακτήρα, όπως κατέληξαν οι ερευνητές.

0 προβολές